Klicka på länkarna ovanför och se mer av vad jag gör.

Börja skriva -Början på ett kapitel i en bok..


"Tät växtlighet som sträcker sig mot ljuset. Genom ett fönster strilar det starka sommarljuset in och de stora bladen ramar in som en tavelram av grönt. Luftens fuktighet bildar ett dis mot trädgårdens frodiga grönska".

Nästan som början på ett kapitel i en bok.. hur tror ni fortsättningen på den berättelsen skulle bli? Vad skulle kunna hända här i en skymd del av det gamla växthuset? En deckare, en roman, en novell eller en handbok i trädgårdsskötsel? Det är underligt vad som kan sätta igång ens fantasi, när jag ser den här bilden sätter en berättelse igång i mitt huvud, en roman skulle kunna börja just så här för mig. Något som jag sett eller hört sätter igång en händelsekedja som jag vill skriva ner :)

"Pernilla lämnade gruppen med besökare bakom sig och gick fram mot det smutsiga fönstret, sommarsolen bländade henne, men ändå tyckte hon sig se en gestalt där ute som hon kände igen. Hon skuggade med handen över ögonen, jo visst, nu såg hon. Det var Majken".....

Också en variant på en början av kanske en bok, ett stycke eller ett kapitel. Hur tror ni att fortsättningen blir här?



This photo gives me a story to tell.. my imagination starts..
Maybe the beginning of a book..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar